Välkommen till vårt kompetensverktyg – verktyget hjälper dig att hålla koll på företagets och de anställdas kompetenser och utbildningar. Du slipper krångliga hemmasnickrade lösningar där förnyelse av kurser och certifieringar lätt glöms bort.
För vem finns tjänsten kompetensverktyg?
Kompetensverktyg är en digital tjänst för installationsbranschen som gör kompetenshanteringen enkel och smidig. Du håller ordning på företagets och varje medarbetares utbildningar, certifieringar och kompetenser. Tjänsten är utvecklad av Installatörsföretagen som intervjuat många företag och tagit reda på vad de verkligen behöver.
Hjälper dig att säkerställa rätt komptensnivå
Att hålla koll på företagets och de anställdas kompetenser och utbildningar kan vara krångligt och tidskrävande. Med vårt Kompetensverktyg blir det lätt. Påminnelser i tjänsten ser till att kurser och certifieringar alltid är giltiga och kompetensen kan presenteras för kunderna på ett sätt som andas professionalism.

Fyra starka anledningar till att använda Kompetensverktyg
- Effektivt och enkeltEn smart och dynamisk tjänst som ger dig förmågan att enkelt och effektivt hantera alla medarbetares kompetenser.
- Sparar tidLägg till kurser, intyg eller kompetenser på en eller flera medarbetare samtidigt och ersätt repetitiva arbetsmoment. Vårt verktyg sparar tid och gör administrationen smidigare.
- Missa aldrig ett giltighetsdatumFå notiser både innan och efter att en kurs eller intyg löper ut, direkt i översikten och via mejl. På så sätt säkerställs att du aldrig missar något viktigt datum.
- Automatiska kompetenskort i PDFGenerera kompetenskort i PDF-format för en eller flera medarbetare med bara några klick. Anpassa enkelt vad som ska ingå i varje version.
Funktioner i Kompetensverktyg

Spara värdefull tid
Lägg till kurser, intyg eller kompetenser på en eller flera medarbetare samtidigt och ersätt repetitiva arbetsmoment. Vårt verktyg sparar tid och gör administrationen smidigare.
Planera medarbetares kompetensutveckling
Jobba aktivt med uppföljning av dina medarbetares kompetenser och planera för kompetensåtgärder genom att skapa en utvecklingsplan. Välj mellan kurs- listvy för en överskådlig plan.
Egna ämnesområden, kurskategorier och kompetenser
Skapa egna ämnesområden, kurskategorier och kompetenser utöver de globala standarder som finns i verktyget. Detta möjliggör egen anpassning av verktyget utifrån era egna specifika behov och krav.
Avdelningar inom företaget
Genom att sätta upp avdelningar utifrån hur företaget är organiserat internt får du en snabb överblick över medarbetarnas kompetenser och kurser. Detta passar särskilt bra för företag med många anställda och leder till ökad översikt och effektivare hantering.


Användarroller och behörigheter i kompetensverktyget:
* Tjänsteadministratör: full behörighet.
* Avdelningsadministratör: full behörighet att hantera sin avdelning, läsbehörighet till övriga.
* Projektledare: läsbehörighet till allt.
* Medarbetare: tillgång till egen profil och kompetenskort.
Abonnera på tjänsten Kompetensverktyg
Överblicka och inventera företagets kompetenser och utbildningar på ett ställe på ett enkelt och smidigt sätt. Pris enligt följande intervall.
Abonnemang på IN Kompetensverktyg faktureras årsvis.
Vanliga frågor om Kompetensverktyget
Här hittar du svar på vanliga frågor om Kompetensverktyget.
Support och frågor



