Svar: Inloggning med användarnamn och lösenord fungerar precis som innan. Du väljer det alternativet när du ska logga in, om du skapade ett konto före den 23 juni 2021.
Svar: Om du har skapat ett användarkonto med användarnamn och lösenord, men har glömt lösenordet, kan du klicka på "glömt lösenord" så skickar vi ett nytt till din angivna e-postadress.
Glöm inte att kolla skräpposten om det inte kommer något mail!
Har du skapat ett användarkonto med BankID så använder du bara BankID hädanefter när du loggar in.
Svar: Du skapar ett användarkonto genom att registrera en ny användare med BankID, sedan följer du instruktionen. Det är viktigt att du följer varje steg samt verifierar ditt konto genom att klicka på länken i det verifieringsmail vi skickar ut till dig efter avslutad registrering.
Glöm inte att kolla skräpposten om det inte kommer något mail!
Svar: Du måste verifiera ditt konto genom att klicka på en länk i det verifieringsmail vi skickar till dig via e-post. När det är gjort kan du sedan logga in för att ta del av information och tjänster med mera.
Glöm inte att kolla skräpposten om det inte kommer något mail!
Svar: Se efter så att verifieringsmejlet inte har hamnat i din skräppost. Det står att mejlet kommer från Installatörsföretagen. Om du inte hittar det kan du kontakta oss så skickar vi ut ett nytt.
Svar: Du ska använda funktionen ”Glömt lösenord”. Du hittar länken på inloggningssidan.
Svar: Arbetsställen väljs från en "dropdown-lista" som tidigare när man skapade ett användarkonto. Skulle ditt arbetsställe inte dyka upp i listan så ringer du oss på 08 762 76 00.
Svar: Ring oss på telefonnummer 08 762 76 00 eller skicka ett mail till medlem@in.se så hjälper vi dig att skapa ett användarkonto utan BankID.
Svar: Det går i dagsläget inte att konvertera ett användarkonto med användarnamn och lösenord till ett konto med BankID. BankID används bara vid skapande av nya användarkonton (med unik e-postadress).
Svar: Alla nya användare (personer, ej företag) skapar ett användarkonto med BankID, oberoende av om företaget blivit medlemmar före eller efter BankID togs i bruk den 23 juni 2021.
Skapar du ett användarkonto (med din egna mailadress) efter den 23 juni 2021 så skapar du ett konto via BankID.
Svar: Om du behöver ha tillgång till flera företag via ditt användarkonto kan du tyvärr inte skapa ett konto via BankID. Ring oss på telefonnummer 08 762 76 00 eller maila oss på medlem@in.se så hjälper vi dig att skapa ett användarkonto.
Svar: Medlemsnumret behöver inte längre användas när du skapar konto med BankID.
Svar: Inloggning med Azure AD görs bara av anställda på Installatörsföretagen, så det är inget vanliga användare kommer att använda. Efter att du har skapat ett nytt användarkonto med BankID så kommer det att vara det enda sättet att logga in på.
Välkommen att logga in för att ta del av innehåll som antingen ingår i ditt medlemskap eller som användare av våra tjänster.
Logga inDu som är medlem, kund eller vill bli kund hos Installatörsföretagen skapar enkelt din egen inloggning.
Skapa användarkonto