Hoppa till innehåll

Ledningssystem för företag med tele- och säkerhetsverksamhet

Data/Tele, Visa alla

10 september 2019

Uppdateringen av IN Ledningssystem innebär bland annat att det kommer att bli bättre anpassat företag som installerar tele- och säkerhetssystem. Framförallt med fokus på kraven för anläggarfirma för säkerhetssystem så som brand-, inbrotts- och utrymningslarm samt passage och kamerasystem.

För att underlätta har man nu inkluderat alla de krav som ställs utifrån SBF och SSF-reglerna och arbetat in dessa i rutinerna i ledningssystemet. Det finns även hänvisningar till våra dokumentmallar såsom checklistor, egenkontroller, utförandespecifikationer samt avtalsmallar för anbud samt service- och underhållsavtal. I ledningssystemet finns även inarbetade rutiner och kontroller för att underlätta efterlevnad av branschens regler och lagar.

Uppdateringen har stämts av med flera branschföreträdare bland annat certifieringsorganet SBSC för att säkerställa att det harmoniserar med kraven. Uppdateringen kommer att släppas under hösten.