Hoppa till innehåll
Rensa söktext och filter

Observera att du behöver logga in som medlem för att kunna ta del av allt innehåll.

Ämnen
Innehållstyper
Årtal

24 träffar

  1. MBL 38 – UE/Bemanning

    Webbsida

    Informationen här beskriver dels Medbestämmandelagens (MBL) 38-40 §§, dels kollektivavtalens möjlighet till förenklade förfaranden under vissa förutsättningar. Lagreglerna är lika för alla företag oavsett bransch medan kollektivavtalsreglerna skiljer sig åt beroende på vilket branschavtal det gäller. Vi kommer här att redogöra för Teknikinstallationsavtalets och Installationsavtalets olikheter och skyldigheter.

  2. Övergång av verksamhet

    Webbsida

    Står du inför att köpa ett företag eller en del av en verksamhet? Eller ska du sälja ditt företag eller en del av din verksamhet? Då kan reglerna om övergång av verksamhet vara tillämpliga, vilket innebär en rad skyldigheter för dig som arbetsgivare.

  3. Integritet och personuppgiftsinsamling

    Webbsida

    För Installatörsföretagen är personlig integritet något vi tycker är viktigt. Vi vill därför alltid eftersträva en hög nivå av dataskydd. I denna policy förklarar vi hur vi samlar in och använder personuppgifter. Vi beskriver också dina rättigheter och hur du kan göra dem gällande.

  4. Datainspektionen byter namn till Integritetsskyddsmyndigheten

    Nyhet

    Den 1 januari 2021 bytte Datainspektionen namn till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Företags eventuella hänvisningar till myndigheten i policys eller liknande behöver justeras från Datainspektionen till Integritetsskyddsmyndigheten.

  5. Dataskydd och integritet

    Webbsida

    I sin roll som arbetsgivare hanterar företag en rad olika personuppgifter i sin verksamhet. Inför, under och efter anställning blir olika integritetsfrågor aktuella. Dataskyddsförordningen, GDPR, är en viktig del av regelverket kring hur du som arbetsgivare får behandla arbetstagares personuppgifter.

  6. Är facket personuppgiftsbiträde till mitt företag i och med att jag lämnar uppgifter om mina anställda till dem?

    Fråga
  7. Hur får vi hantera uppgifter om våra anställdas eventuella fackliga medlemskap?

    Fråga
  8. Vad är en personuppgiftsincident och hur ska vi hantera sådana?

    Fråga
  9. Måste vi som arbetsgivare ta bort alla uppgifter om en före detta anställd så snart han/hon slutar?

    Fråga
  10. Hur ska vi hantera vår e-post enligt GDPR?

    Fråga
Du är på sidan 1 av 3 Nästa sida