Hoppa till innehåll

Bättre kunddialog ger mer klirr i kassan

Lönsamhet & företagande

27 januari 2022

Renoveringsbehovet är stort i det svenska bostadsbeståndet, där energianvändningen dessutom är hög. Ditt bygg- eller installationsföretag kan med fördel samverka med varandra för att förbättra detta. De nuvarande höga elpriserna gör att det nu är ännu mer lönsamt att energieffektivisera.

Tillsammans med Byggföretagen och Energieffektiviseringsföretagen ger vi oss ut på turné för att möta dig som vill lära dig mer om kundmötet och lönsamma renoveringar.

- Du kommer att få med dig ny kunskap och handfasta tips på hur du kan bemöta kunden. Detta ger dig också möjlighet att skapa incitament för rätt och lönsam renovering, säger Hans Söderström som abretar med installationsteknik på Installatörsföretagen.

Under träffen, som antigen är digital eller fysisk, får du möjlighet att dela med dig av dina erfarenheter och diskutera med våra experter i ämnet.

Följande går vi igenom

  • Hållbarhet i allmänhet och hållbar renovering.
  • Byggföretagens vd Catharina Elmsäter-Svärd och Installatörsföretagens vd Ola Månsson har ordet.
  • Vad är en lönsam affär för kunden respektive leverantören?
  • Exempelhus före och efter genomförda topp-10-åtgärder.
  • Skillnad i kundmötet kan ge affärer.
  • Diskussion om renoveringsåtgärder i exempelbyggnad med olika installations- och byggrelaterade problem.
  • Gemensam diskussion om samverkan mellan kund, entreprenörer och konsulter.
  • Hur fortsätter vi samarbetet kring renovering?