Hoppa till innehåll

Enklare att kontakta Installatörsföretagen

Medlemskap, Visa alla

13 september 2021

Den 15 september gör vi det enklare för dig som medlem att kontakta Installatörsföretagen. I vår strävan att förbättra vår tillgänglighet inför vi nu tonvalstelefon.

Med Installatörsföretagens nya tonvalstelefon får du fyra val när du ringer vårt huvudnummer, 08-762 76 00. Genom att välja något av alternativen nedan kommer du direkt till en bemannad servicetelefon;

  • Val 1: Företagsrådgivning
  • Val 2: Entreprenadjuridisk rådgivning
  • Val 3: Medlemskap
  • Val 4: Övriga frågor

Varje servicetelefon har också ett eget nummer dit du som medlem kan ringa direkt;

Val 1. 08-762 75 10Företagsrådgivning, kollektivavtal, personal, arbetsmiljö och företagande

Val 2. 08-762 75 15Entreprenadjuridisk rådgivning, t.ex. frågor om ett avtal eller om du är i en diskussion med din kund

Val 3. 08-762 75 30Medlemskap, frågor om medlemskap, medlemsfaktura, in- och utträden

  • Gruppnummer 1 och 2 är bemannade helgfri måndag-fredag kl. 8-16.
  • Gruppnummer 3 är bemannad helgfri måndag-fredag kl. 8-12.
  • Växeln svarar efter dessa tider fram till kl. 17.
  • Växeln svarar också på vårt huvudnummer, tonval 4, helgfri måndag-fredag kl. 8-17.

Du kan också skicka din fråga till:

radgivning@in.se - kollektivavtal, personal, arbetsmiljö och företagande

medlem@in.se – medlemskap, medlemsfaktura, in- och utträden

Vi strävar efter att höra av oss till dig inom en arbetsdag från att du skickat ditt mejl.

Glöm inte detta när du mejlar oss

För att underlätta rådgivningen är det bra om du i ditt mejl anger vilket kollektivavtal som din fråga avser. Vi ber dig också att inte dela med dig av någon annans personuppgifter och att du inte heller bifogar några dokument som innehåller sådana uppgifter.

Exempel på dokument att inte skicka via mejl är betyg, läkarintyg och domstolshandlingar. Om sådana uppgifter eller dokument behövs för rådgivningen kommer vi att be dig om det när vi återkommer till dig.